Voetbalmeiden van csv BOL winnen eigen Toyota Teamauto

8.000 sportteams uit heel Nederland deden mee aan de campagne ‘Veilig Uit & Thuis’

22 MEI 2013, RAAMSDONKSVEER, 22 MEI 2013
De D1 Meiden van csv BOL uit Broek op Langedijk is de grote winnaar van de Toyota Teamauto actie. Speelster Iris Bakker (12) wist uiteindelijk met haar ontwerp de meeste stemmen te behalen en versloeg ruim 8.000 andere deelnemers. De Teamauto actie is onderdeel van ‘Veilig Uit & Thuis’, de landelijke campagne van Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Toyota die sportende kinderen, ouders en overige verkeersdeelnemers bewust maakt van gevaarlijke verkeerssituaties.

De D1 Meiden van csv BOL uit Broek op Langedijk hebben vandaag de door henzelf ontworpen Teamauto in ontvangst genomen. Iris Bakker (12), speelster van de Meiden D1, wist uiteindelijk met haar ontwerp de meeste stemmen te behalen en versloeg ruim 8.000 andere deelnemers. De Teamauto actie is onderdeel van ‘Veilig Uit & Thuis’, de landelijke campagne van Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Toyota die sportende kinderen, ouders en overige verkeersdeelnemers bewustmaakt van gevaarlijke verkeerssituaties op weg van en naar de sportclub.

De D1 meiden van de Noord-Hollandse voetbalclub rijden vanaf vandaag een jaar lang rond in een wel heel bijzondere Toyota Prius Wagon; de auto is compleet bestickerd met het ontwerp van Iris. Toyota stelt de auto een jaar lang ter beschikking aan het team en natuurlijk aan de rijouders van het team.

“Ik denk dat we flink indruk maken als we volgend seizoen met onze Teamauto bij de club van de tegenstander aan komen rijden”, zegt Iris Bakker. “Er zijn niet veel teams die kunnen zeggen dat ze een eigen auto hebben.” De gelukkige winnares had de grootste moeite om de winst niet vooraf aan haar team te verklappen. “Een paar dagen geleden hoorde ik dat mijn ontwerp had gewonnen. Maar omdat het team van niks mocht weten moest ik mijn mond houden. Dat was erg moeilijk want ik zie ze heel vaak. Dan hoorde ik iemand van mijn team zeggen dat we toch nooit zouden winnen en dan dacht ik, je moest eens weten!”

De concurrentie voor het ontwerp van Iris was groot; alleen al in Noord-Holland werden er maar liefst 828 Teamauto’s ontworpen op de website veiliguitenthuis.nl. In totaal ontwierpen 8.000 sportteams uit het hele land een auto. De vijftig mooiste ontwerpen werden genomineerd. De genomineerde teams hadden twee weken de tijd om de meeste stemmen te verzamelen voor hun Teamauto.

De ontwerpactie is een onderdeel van de meerjarige campagne Veilig Uit & Thuis van VVN en Toyota Nederland. De campagne richt zich op het verbeteren van de verkeersveiligheid op en rondom sportclubs in Nederland. Er zijn voor jonge sporters namelijk vaak teveel gevaarlijke situaties op weg van en naar de sportclub. Ook (rij)ouders nemen hun verantwoordelijkheid niet altijd. Zo nemen (rij)ouders vaak teveel kinderen mee in de auto waardoor niet iedereen een gordel kan dragen.

Rob Stomphorst, woordvoerder VVN: "Veilig Verkeer Nederland is blij met de bijdrage van Toyota als het gaat om het veiliger maken van het verkeer op de route naar en van de sportclub. Met de campagne 'Veilig Uit & Thuis' promoot Toyota het Meldpunt Veilig Verkeer waar bewoners verkeersonveiligheid kunnen melden en hun actieve betrokkenheid bij het oplossen ervan kunnen aangeven."

Verkeersveiligheid op en rondom sportverenigingen                                                            “We zijn zeer verheugd dat er ook dit seizoen weer zoveel sportteams hebben meegedaan aan de actie”, zegt Paul van den Acker, General Manager Marketing Toyota Nederland. “Duizenden sportteams en verenigingen zijn bewust met het thema verkeersveiligheid op en rond de sportverenigingen bezig geweest. Dat zal zeker helpen de verkeersveiligheid te vergroten. We zijn blij dat de campagne zo enorm leeft.”

Op de campagnesite www.veiliguitenthuis.nl is ook een meldpunt ingericht voor onveilige verkeerssituaties in de buurt van sportverenigingen.

Noot voor de redactie: foto’s, beelden van de D1 met hun Toyota Teamauto, een videoreportage van de uitreiking en achtergrondinformatie over de Veilig Uit & Thuis campagne kunt u vinden op http://pers.veiliguitenthuis.nl/

Over Veilig Uit en Thuis

Elke week gaan meer dan 1 miljoen kinderen van 6 t/m 14 jaar op weg naar hun sportclub. Helaas raken elk jaar zo’n 13.000 van deze kinderen gewond door een ongeval in het verkeer. In ruim 90% van de gevallen gebeurt dat binnen de bebouwde kom, dus ook rondom sportclubs.

Daar kunnen én moeten we met z’n allen wat aan doen! Daarom geeft Veilig Verkeer Nederland samen met Toyota Nederland dit nieuwe sportseizoen een vervolg aan de meerjarige campagne: ‘Veilig Uit & Thuis’.

De boodschap is simpel: kinderen van 6 tot 14 jaar moeten veilig bij hun sportvereniging kunnen komen (en natuurlijk ook bij de club van de tegenstander). We willen iedereen bewust maken van de gevaren op en rondom de club. Dat doen we door middel van handige tips en leuke acties die op deze website te vinden zijn.