Raamsdonksveer, 8 november | Gepubliceerd op: 8 november 2012
De teamyell van de jongens E4 van voetbalvereniging Festilent is verkozen tot weekwinnaar van de ‘Veilig Uit & Thuis’ campagne van Toyota en Veilig Verkeer Nederland. De prijs die het team hiervoor krijgt is niet mis; de teamyell wordt komende zaterdag 10 november opgenomen door een professionele opnamecrew en wordt daarna verwerkt in de landelijke radiocommercial van Veilig Uit & Thuis. Media is welkom om zaterdag om 11.00 uur bij de opnames aanwezig te zijn, uw komst graag aanmelden.

De 10-jarige Rene van Gerwen uit Zeeland, speler van de jongens E4, heeft de teamyell bedacht waarmee hij en zijn teamgenootjes binnenkort mee op de radio te horen zijn. De jury van de landelijke 'Veilig Uit & Thuis' campagne vond de door Rene ingezonden yell de meer dan terechte weekwinnaar. Volgens Cor Raaijmakers, coach van de E4, is er inmiddels al flink geoefend op de teamyell. "We zijn er helemaal klaar voor; zaterdag wordt het een groot feest." Cor onderschrijft het belang van de campagne: "Onze club telt zo'n 900 a 1000 leden. In het weekend is het dan ook vaak een drukte van jewelste qua parkeren. Ook zie je vaak genoeg dat er toch net even teveel kinderen in een auto worden gestopt. Ik doe daar niet aan, niet genoeg plaatsen is gewoon niet rijden."

Radiocommercial met teamyell o.a. te horen op 3FM en 538
Jeugdteams uit het hele land kunnen met hun zelfbedachte teamyell op de landelijke radio komen. Yells kunnen worden ingezonden via de actiesite veiliguitenthuis.nl. Elke week worden de inzendingen beoordeeld door een onafhankelijke jury en wordt de leukste en origineelste yell opgenomen bij de sportclub. Deze yell wordt vervolgens verwerkt in de landelijke radiocommercial die de week erna op vrijdag en zaterdag – de sportdagen bij uitstek- wordt uitgezonden op radiozenders als 3FM en 538 en regionale zenders. De teamyell van Festilent zal op 23 en 24 november worden uitgezonden.

Aan het eind van het sportseizoen wint het team dat de meeste stemmen voor hun yell weet te verzamelen nog een prijzenpakket. Zo ontvangt de landelijke winnaar voor het hele team fietsen in de clubkleuren en krijgt de club een cheque ter waarde van € 2.500,- om te investeren in verkeersveiligheidsmaatregelen op en rond de club.

Over Veilig Uit & Thuis
Elke week gaan meer dan 1 miljoen kinderen van 6 t/m 14 jaar op weg naar hun sportclub. Helaas raken elk jaar zo’n 13.000 van deze kinderen gewond door een ongeval in het verkeer. In ruim 90% van de gevallen gebeurt dat binnen de bebouwde kom, dus ook rondom sportclubs. Veixlig Uit & Thuis richt zich dit seizoen vooral op automobilisten en op sportende kinderen. Met onder andere een radiocampagne wijst Veilig Uit & Thuis automobilisten op de verantwoordelijke rol die zij hebben ten opzichte van fietsende kinderen.

Campagne roept op tot verantwoordelijk gedrag automobilisten
“De campagne ‘Veilig Uit & Thuis’ past perfect in ons maatschappelijke beleid”, zegt Paul van den Acker, general manager marketing van Toyota Nederland. “Wij willen als toekomstgericht bedrijf graag een bijdrage leveren aan de samenleving van morgen. We maken onze auto’s daarom zo veilig mogelijk. Maar aangezien bestuurders zelf verantwoordelijk zijn voor hun rijgedrag, roepen we hen met Veilig Uit & Thuis op om zich zo verantwoordelijk mogelijk te gedragen in het verkeer. Daarnaast willen we graag lokaal betrokken zijn. Deze campagne, die bijdraagt aan het verbeteren van de verkeersveiligheid van sporters, is daarvan een mooi voorbeeld. Wij zijn er trots op een bijdrage te kunnen leveren.”

De opnames vinden zaterdag 10 november tussen 11.00 en 12.00 uur plaats op sportpark De Bundel in Zeeland.

adres:

Sportpark De Bundel
Boekelsedijk 3
5411 NW Zeeland

"Als automobilist moet je extra alert zijn in de nabijheid van fietsende kinderen. Zeker in de komende tijd waarin je te maken krijgt met gevaren zoals een laagstaande zon, slecht weer en fietsverlichting die niet altijd even goed werkt is extra voorzichtigheid als automobilist geboden. Als ouder ben ik zelf ook altijd weer blij als mijn kinderen veilig thuis komen na een hockey- of tennistraining."

— André van der Toorn, VVN-ambassadeur en presentator van 'Wegmisbruikers'
“De campagne ‘Veilig Uit & Thuis’ past perfect in ons maatschappelijke beleid. Wij willen als toekomstgericht bedrijf graag een bijdrage leveren aan de samenleving van morgen. We maken onze auto’s daarom zo veilig mogelijk. Maar aangezien bestuurders zelf verantwoordelijk zijn voor hun rijgedrag, roepen we hen met Veilig Uit & Thuis op om zich zo verantwoordelijk mogelijk te gedragen in het verkeer. Daarnaast willen we graag lokaal betrokken zijn. Deze campagne, die bijdraagt aan het verbeteren van de verkeersveiligheid van sporters, is daarvan een mooi voorbeeld. Wij zijn er trots op een bijdrage te kunnen leveren.”

— Paul van den Acker, General Marketing Manager Toyota Nederland
“We willen met deze campagne het aantal jonge verkeersslachtoffers op weg van en naar de sportclub substantieel terugbrengen. We spreken ouders aan op hun verantwoordelijkheid voor de verkeersveiligheid. We streven naar een klimaat waarin kinderen ten allen tijden op een veilige manier aankomen op de sportvereniging."

— Rob Stomphorst, woordvoerder van Veilig Verkeer Nederland