Raamsdonksveer, 10 oktober | Gepubliceerd op: 11 oktober 2012
De teamyell van de meisjes C2 van hockeyclub de Meeuwen is verkozen tot weekwinnaar van de ‘Veilig Uit & Thuis’ campagne van Toyota en Veilig Verkeer Nederland (VVN). De prijs die het team hiervoor krijgt is niet mis; de teamyell wordt komende zaterdag 13 oktober opgenomen door een professionele opnamecrew en wordt daarna verwerkt in de landelijke radiocommercial van Veilig Uit & Thuis. Media is welkom om zaterdag tussen 11.00 en 12.00uur bij de opnames aanwezig te zijn, uw komst graag aanmelden

"Het team deed mee met de gedachte dat ze eigenlijk niet zouden winnen", zegt Jan Karssens, een van de trainers van meisjes C2 en vader van twee speelsters in het team. "Laura, een van onze speelsters, schreef ons in en het team had niet verwacht dat hun yell opgenomen zou worden. Maar toen ze hoorden dat hun yell was uitgekozen, reageerde iedereen gelijk heel enthousiast. Bij de training eerder deze week hebben ze al hard geoefend en de meiden hebben heel veel zin in zaterdag. Het is tenstlotte hartstikke leuk om zoiets mee te maken. Dit weekend is er geen wedstrijd, maar we hebben er speciaal een training voor ingelast", aldus de trotse trainer.

Radiocommercial met teamyell o.a. te horen op 3FM en 538
Jeugdteams uit het hele land kunnen met hun zelfbedachte teamyell op de landelijke radio komen. Yells kunnen worden ingezonden via de actiesite veiliguitenthuis.nl. Elke week worden de inzendingen beoordeeld door een onafhankelijke jury en wordt de leukste en origineelste yell opgenomen bij de sportclub. Deze yell wordt vervolgens verwerkt in de landelijke radiocommercial die de week erna op vrijdag en zaterdag – de sportdagen bij uitstek- wordt uitgezonden op radiozenders als 3FM en 538 en regionale zenders.

Aan het eind van het sportseizoen wint het team dat de meeste stemmen voor hun yell weet te verzamelen nog een prijzenpakket. Zo ontvangt de landelijke winnaar voor het hele team fietsen in de clubkleuren en krijgt de club een cheque ter waarde van € 2.500,- om te investeren in verkeersveiligheidsmaatregelen op en rond de club.

Over Veilig Uit & Thuis
Elke week gaan meer dan 1 miljoen kinderen van 6 t/m 14 jaar op weg naar hun sportclub. Helaas raken elk jaar zo’n 13.000 van deze kinderen gewond door een ongeval in het verkeer. In ruim 90% van de gevallen gebeurt dat binnen de bebouwde kom, dus ook rondom sportclubs. Veilig Uit & Thuis richt zich dit seizoen vooral op automobilisten en op sportende kinderen. Met onder andere een radiocampagne wijst Veilig Uit & Thuis automobilisten op de verantwoordelijke rol die zij hebben ten opzichte van fietsende kinderen.

Campagne roept op tot verantwoordelijk gedrag automobilisten
“De campagne ‘Veilig Uit & Thuis’ past perfect in ons maatschappelijke beleid”, zegt Paul van den Acker, general manager marketing van Toyota Nederland. “Wij willen als toekomstgericht bedrijf graag een bijdrage leveren aan de samenleving van morgen. We maken onze auto’s daarom zo veilig mogelijk. Maar aangezien bestuurders zelf verantwoordelijk zijn voor hun rijgedrag, roepen we hen met Veilig Uit & Thuis op om zich zo verantwoordelijk mogelijk te gedragen in het verkeer. Daarnaast willen we graag lokaal betrokken zijn. Deze campagne, die bijdraagt aan het verbeteren van de verkeersveiligheid van sporters, is daarvan een mooi voorbeeld. Wij zijn er trots op een bijdrage te kunnen leveren.”

De opname vindt zaterdag 13 oktober tussen 11.00 en 12.00 uur plaats op het terrein van Hockeyclub de Meeuwen in Emmeloord.

Adres:

Sportpark "De Boskamp"
Sportlaan 87b
8302 AX Emmeloord
Tel: 06-53820867

"Als automobilist moet je extra alert zijn in de nabijheid van fietsende kinderen. Zeker in de komende tijd waarin je te maken krijgt met gevaren zoals een laagstaande zon, slecht weer en fietsverlichting die niet altijd even goed werkt is extra voorzichtigheid als automobilist geboden. Als ouder ben ik zelf ook altijd weer blij als mijn kinderen veilig thuis komen na een hockey- of tennistraining."

— André van der Toorn, VVN-ambassadeur en presentator van 'Wegmisbruikers'
“De campagne ‘Veilig Uit & Thuis’ past perfect in ons maatschappelijke beleid. Wij willen als toekomstgericht bedrijf graag een bijdrage leveren aan de samenleving van morgen. We maken onze auto’s daarom zo veilig mogelijk. Maar aangezien bestuurders zelf verantwoordelijk zijn voor hun rijgedrag, roepen we hen met Veilig Uit & Thuis op om zich zo verantwoordelijk mogelijk te gedragen in het verkeer. Daarnaast willen we graag lokaal betrokken zijn. Deze campagne, die bijdraagt aan het verbeteren van de verkeersveiligheid van sporters, is daarvan een mooi voorbeeld. Wij zijn er trots op een bijdrage te kunnen leveren.”

— Paul van den Acker, General Marketing Manager Toyota Nederland
“We willen met deze campagne het aantal jonge verkeersslachtoffers op weg van en naar de sportclub substantieel terugbrengen. We spreken ouders aan op hun verantwoordelijkheid voor de verkeersveiligheid. We streven naar een klimaat waarin kinderen ten allen tijden op een veilige manier aankomen op de sportvereniging."

— Rob Stomphorst, woordvoerder van Veilig Verkeer Nederland