Elf jeugdteams winnen hun eigen Toyota Teamauto

Ruim 10.000 sportteams uit heel Nederland deden mee aan actie ‘Veilig Uit & Thuis’

17 NOVEMBER 2011, RAAMSDONKSVEER, 17 NOVEMBER 2011
Elf jeugdteams hebben gisteravond in Raamsdonksveer hun zelf ontworpen Toyota Teamauto in ontvangst genomen. De winnende sportclubs komen uit heel Nederland, van Stadskanaal tot Tilburg. Bij de winnaars zaten verschillende voetbal- en hockeyteams, maar ook korfballers, waterpoloërs en volleyballers. De winnende teams mogen zich een seizoen laten rondrijden in een veilige Toyota Verso 7-zitter.

Elf jeugdteams hebben gisteravond in Raamsdonksveer hun zelf ontworpen Toyota Teamauto in ontvangst genomen. Giovanni van Bronckhorst, ambassadeur van de ‘Veilig Uit & Thuis’ campagne, overhandigde de sleutels aan de gelukkige winnaars. De winnende teams wisten van alle genomineerde ontwerpen de meeste stemmen te verzamelen. In totaal hebben ruim 10.000 sportteams uit heel Nederland meegedaan aan de actie die sportende kinderen, ouders, sportclubs en andere betrokkenen bewust moet maken van gevaarlijke verkeerssituaties op weg van en naar de training of wedstrijd.

De D2 van voetbalvereniging HZVV uit Hoogenveen slaagde erin de meeste stemmen te verzamelen. De jongens gingen naar huis in hun eigen rood-witte HZZV D2 Toyota Verso, uitgedost in de kleuren van de club en toepasselijk voorzien van de slogan ‘HZVV We zijn tevree ole ole’. Onder luid gejuich en applaus van alle jonge sporters verscheen de auto van HZVV gisteravond in Raamsdonksveer op het podium. Even later kondigde presentator Curt Fortin, als acteur onder andere bekend van Huis Anubis en Voetbalvrouwen, de overige tien auto’s aan.

Van Stadskanaal tot Tilburg

De winnende teams komen uit heel Nederland, van Stadskanaal tot Tilburg. Bij de winnaars zaten verschillende voetbal- en hockeyteams, maar ook korfballers, waterpoloërs en volleyballers. De winnende teams mogen zich een seizoen laten rondrijden in een veilige Toyota Verso 7-zitter.

De afgelopen weken voerden de 200 genomineerde teams massaal campagne om zoveel mogelijk stemmen te vergaren. Zo nam de E1 van SV Zalk uit het gelijknamige dorp in Overijssel zelf een filmpje op. Ook zette het team de gemeentesite in en was het te horen op de plaatselijke radio. Het leverde de E1 genoeg stemmen op om met een zwart-gele teamauto met opdruk ‘Onze kanjers van Zalk E1’ naar huis te gaan.

De ontwerpactie is een onderdeel van de meerjarige campagne Veilig Uit & Thuis van Veilig Verkeer Nederland (VVN) en Toyota Nederland. De campagne richt zich op het verbeteren van de verkeersveiligheid op en rond sportclubs in Nederland. Op weg van huis naar de sportclub zijn er vaak veel gevaarlijke situaties voor kinderen. Ook ouders nemen hun verantwoordelijkheid niet altijd door bijvoorbeeld te veel kinderen op de achterbank te plaatsen of kinderen geen gordel te laten dragen.

Verkeersveiligheid op en rond sportverenigingen

“We zijn aangenaam verrast dat zoveel sportteams hebben meegedaan aan de actie”, zegt Paul van den Acker, General Manager Marketing Toyota Nederland. “Dat betekent dat ruim 10.000 sportteams en verenigingen bewust met het thema verkeersveiligheid op en rond de sportverenigingen zijn bezig geweest. We zijn blij dat de campagne zo enorm leeft. Dat geeft een goede basis voor het vervolg van de campagne volgend jaar.”

Om sportverenigingen te helpen de verkeersveiligheid op en rond hun accommodatie te verbeteren, hebben de afgelopen maanden 3.000 sportclubs een aanmoedigingspakket ontvangen. Met het pakket en de checklist kunnen de clubs zelf de veiligheid van hun accommodatie analyseren en een actieplan opstellen.

Op de campagnesite www.veiliguitenthuis.nl is ook een meldpunt ingericht voor onveilige verkeerssituaties in de buurt van sportverenigingen.

"“We zijn aangenaam verrast dat zoveel sportteams hebben meegedaan aan de actie. Dat betekent dat ruim 10.000 sportteams en verenigingen bewust met het thema verkeersveiligheid op en rond de sportverenigingen zijn bezig geweest. We zijn blij dat de campagne zo enorm leeft. Dat geeft een goede basis voor het vervolg van de campagne volgend jaar.” " Paul van den Acker, General manager Marketing Toyota
Over Veilig Uit en Thuis

Elke week gaan meer dan 1 miljoen kinderen van 6 t/m 14 jaar op weg naar hun sportclub. Helaas raken elk jaar zo’n 13.000 van deze kinderen gewond door een ongeval in het verkeer. In ruim 90% van de gevallen gebeurt dat binnen de bebouwde kom, dus ook rondom sportclubs.

Daar kunnen én moeten we met z’n allen wat aan doen! Daarom geeft Veilig Verkeer Nederland samen met Toyota Nederland dit nieuwe sportseizoen een vervolg aan de meerjarige campagne: ‘Veilig Uit & Thuis’.

De boodschap is simpel: kinderen van 6 tot 14 jaar moeten veilig bij hun sportvereniging kunnen komen (en natuurlijk ook bij de club van de tegenstander). We willen iedereen bewust maken van de gevaren op en rondom de club. Dat doen we door middel van handige tips en leuke acties die op deze website te vinden zijn.